Sisteme Expert

Nu esti logat.

Regulament pentru laboratorul de Sisteme Expert

L-am pus si pe site, deoarece, desi am povestit lucrurile acestea in primul laborator am primit multe intrebari in legatura cu ele.

Reguli generale si mod de punctare

  1. Nota de laborator reprezinta 1/3 din nota finala.
  2. Nota de laborator se calculeaza pe baza unui punctaj acumulat in timpul laboratorului. Punctajul ce trebuie acumulat pentru nota 10 este de 1000 de puncte. Notele se vor calcula in functie de punctajul obtinut, cu regula de trei simpla.
  3. Punctajul se poate acumula in urmatoarele moduri:
    • Rezolvand exercitii in timpul laboratorului si facand teme. Se puncteaza doar exercitiile uploadate pe site( nu se iau in considerare teme trimise pe mail facebook etc), prezentate(cerinta obligatorie), si care respecta exemplul de tema(interogarile sunt obligatorii) .
    • Rezolvand exercitiile de munca individuala de la fiecare laborator - in general aceste exercitii sunt mai bine punctate decat cele din tema deoarece li se acorda si un bonus de timp. Daca cineva nu termina exercitiile de munca individuala, le poate face si aca sa ca tema si sa le prezinte doar la laboratorul urmator pentru jumatate din punctaj. Munca individuala mai "veche" de o saptamana nu se mai puncteaza.
    • Raspunzand la interbari in tipul lectiei. Punctele date pe raspunsuri pot varia de la 1 la 50. De obicei se dau cate 5 puncte pe un raspuns obisnuit. Cate 1-3 puncte pe simple observatii (de exemplu: tanti, ai uitat sa pui un punct pe tabla). Cate 10, 15, 20, etc. puncte pe raspunsuri la intrebari mai dificile.
    • Ajutand un coleg - nah, nu ce credeti voi (discutam noi mai jos si despre copiat). Uneori cand timpul este scurt si e mai greu sa vad greselile a 20 de programase in acelasi timp, pot ruga studentii care au terminat un exercitiu dat sa ajute un alt coleg si sa ii explice ce a gresit, numindu-l pe studentul respectiv "asistent temporar". Asistentii temporari vor lua un numar de puncte calculat relativ la dificultatea exercitiului si a numarului de colegi pe care i-au ajutat.
    • Diverse bonusuri - anuntate in cazul laboratorului (Exemple: exercitii bonus, cine termina primul un anume exercitiu, o rezolvare deosebita pentru o anume tema etc). Insa bonusurile se iau numai daca s-a precizat astfel. De exemplu, nu luati bonus pe orice exercitiu pe care l-ati terminat primii
    • eventuale quizuri (teste grila)
    • Punand intrebari. Dap, se poate si asta. Dar nu orice intrebari. Daca un nene intreaba de ce soarele lumineaza sau cum se face exercitiul cutare din tema, sau daca poate fi repetata ultima definitie, nu va lua puncte. Punctele se iau numai pe intrebari referitoare la materie dar care propun subiecte mai avansate sau oricum neprezentate in laborator. Intr-un fel punctez faptul ca sunt interesati si vor sa invete mai mult. Si apreciez tare mult astfel de intrebari
    • Sugestii referitoare la laborator. Si aici nu e vorba de orice sugestii ci de cele referitoare la continutul materiei. De exemplu cunoasteti un algoritm mai nou sau o tehnica mai avansata sau ultimul trend din productie care se refera la subiectul discutat in laborator, si povestiti un pic despre acel ceva in cadrul laboratorului, atunci luati puncte. De ce asta? Evident, eu incerc sa tin materia la un nivel ridicat si in pas cu noile tehnologii. Dar e posibil sa mai imi scape cate ceva, si atunci, daca un student ma ajuta cu o astfel de propunere referitoare la materie, ii rasplatesc cuonstintele in plus si sugestia pentru a imbunatati si completa laboratorul, dandu-i acele puncte
    • Semnalarea greselilor - daca observati prin teoria laboratorului, prin exercitii, sau chiar si pe tabla cand va scriu ceva (mi-s si eu om, mai dau in bara) diverse greseli, veti primi un anume numar de puncte: de obicei 1, 5 sau 10 in functie de importanta greselii, dar se poate si mai mult. De ce imi permit sa fac acest lucru? Semnalarea greselii inseamna ca studentul respectiv a gandit si observat acea gresala, deci are un merit stiintific. Apoi asta ma ajuta si pe mine sa nu am greseli de neatentie si sa nu ajung sa va transmit cumva o informatie gresita (oricum in cazul descoperirii unei greseli va voi anunta de acest lucru si de corectia facuta). Si in plus consider ca e un lucru bun sa va invatati sa spuneti cand vedeti ca este ceva in neregula (totusi evitand sa deveniti chiar vanatori de greseli).
    • Raspunsuri pe forum. Nu intotdeauna aleg sa pun forumul pe site, dar in unii ani il adaug, ca sa fie mai usor studentilor sa puna intrebari. In cazul in care alti studenti dau raspunsuri corecte la intrebarile colegilor, vor primi puncte.
  4. Prezenta in sine nu conteaza la nota. Totusi este util sa veniti la laborator si pentru ca veti intelege mai bine materia, si pentru ca la laborator puteti lua puncte pe exercitiile de laborator si pe activitate.

Exercitii si teme

  1. Exercitiile de laborator sunt cele in dreptul carora scrie cu navy "Exercitiu laborator" si pe care le facem in timpul orei. Pentru acestea nu este obligatoriu sa puneti toate comentariile cerute in regulamentul de trimitere a temelor - ci doar eventualele comentarii cerute in enunt. Exercitiile de laborator sunt cele folosite pentru predare. Ele se puncteaza doar daca a fost prezent studentul la laboratorul in care acestea au fost facute. Exista totusi posibilitatea de a lua puncte si daca ati fost prezenti: fie le prezentati, explicand ce s-a explicat in timpul predarii; fie le comentati cu toate observatiile din timpul lectiei (dupa ce va luati lectia de la alti colegi).
  2. Prezentarea e obligatorie si se face in timp ce se realizeaza munca individuala sau in ore speciale dedicate prezentarilor. O tema neprezentata nu se puncteaza. Daca studentul se incurca la prezentare si da semne ca nu prea stie ce e p'acolo exercitiul nu va fi considerat prezentat si nu va fi punctat.
    Justificare: Chiar daca cineva a rezolvat exercitiul poate sa fi aplicat doar un algoritm gasit pe net ori o idee a vreunui coleg, fara sa fi inteles prea bine ce face programasul pe acolo. Prezentarea denota mai clar cunostintele studentului. In plus... daca cineva nu stie deloc sa prezinte.... we might have a biiiiiiiiiiiig problem here. Iar la examen vi se va cere oricum sa prezentati sistemul expert deci considerati chestiunea ca pe un fel de antrenament.
  3. In cadrul laboratorului exista si diverse "Exercitii bonus". Pe aceste exercitii se poate primi punctaj dublu sau triplu in anumite situatii:
    • de exemplu sunt date ca tema speciala pana la un deadline mai mic decat cel al laboratorului in sine
    • sunt prezentate la tabla de catre student
    • in cazul in care studentul a lucrat mai repede exercitiile din laborator sau problemele dintr-un test, i se pot propune astfel de exercitii (mai de gandire) pentru a avea la ce sa lucreze
    • diverse alte situatii speciale
    Acest tip de exercitii a fost introdus pentru studentii mai pasionati de materie sau care au cunostinte avansate in domeniu, pentru a nu fi nevoiti sa faca exercitiile de baza care ar fi redundante si poate chiar plictisitoare pentru ei.
  4. Temele se uploadeaza pe site si trebuie sa respecte intocmai regulamentul de trimitere a temelor, altfel nu vor fi luate in considerare. Temele din care lipsesc comentariile cu interogari nu vor fi corectate - punctajul dat pe ele va fi 0 indiferent daca programul functioneaza corect sau nu.
  5. Petru teme exista un deadline setat pentru fiecare laborator. Din momentul in care deadline-ul a expirat, timp de 2 saptamani, procentajul de punctaj alocat exercitiilor va scadea treptat (liniar) de la 100% pana va ajunge la 50% (dupa trecerea celor 2 saptamani). Nu vor fi penalizari mai mari de jumatate din punctaj (exemplu, un student merita 80 de puncte dintr-un exercitiu. Daca penalizarea a ajuns la 25% in momentul uploadului, va primi doar 60 de puncte din 80). Nu conteaza ziua in care prezentati tema ci doar ziua si ora upload-ului pe site.
  6. Se acorda bonus de 20% pentru temele prezentate in saptamana imediat urmatoare anuntarii temei.

Teste

  1. Se va da un test recapitulativ de prolog dupa ultimul laborator care se refera strict la limbaj. Acest test va fi de 350 de puncte si va dura 2 ore. Nota de test se va acorda in puncte, iar acest punctaj obinut se va aduna la numarul total de puncte obtinut in laborator

Copiat

  1. You reaaaaaaally don't wanna do that!....
  2. Temele copiate duc la anularea acestora si pentru cel care a copiat si pentru cel care a dat sa copieze. Nu conteaza daca exercitiul a fost prezentat sau nu. Daca sursele sunt prea asemanatoare sau identice, punctajul e 0.
  3. Copiatul in cadrul testelor duce la anularea testului, atat pentru studentii care au copiat cat si pentru cei care au lasat colegii sa copieze de la ei. In cazul acesta testul va trebui dat din nou de toti.
  4. Justificare: Copiatul e incorect, e o lipsa de respect fata de colegii care chiar muncesc pentru a primi notele si ajung sa fie evaluati la fel cu cineva care nu stie nici cum se cheama materia. Nu stiu ce ganditi voi dar mie mi se pare grozav de urat. O sa o zic sincer: am mare, mare furie pe cei care copiaza, consider ca m-au mintit, ca au incercat sa triseze fata de colegii lor si fata de facultate si ma supar rau (foarte rau, foarte foarte rau - Il stiti pe The Incredible Hulk? - da, atat de rau...). Si chiar verific temele. Iar daca un Gigel Smecherel a facut infama boacana, atunci poate fi sigur ca toate temele dansului (trecute, prezente si viitoare) vor fi ultra-verificate pentru a evita vreo recidiva. Daca vrem o lume mai corecta, in primul rand trebuie sa fim noi corecti, si sa ii invatam pe cei din jurul nostru sa fie corecti de asemenea.

Proiect

  1. Restul de 2/3 din nota finala la aceasta materie se obtine pe baza unui proiect (sistemul expert)
  2. Proiectul poate fi facut individual sau in echipe de 2 studenti. Avand in vedere dimensiunea proiectului, e recomandat sa fie 2 studenti
  3. Temele de proiect se pot alege pana pe 24 martie 2017. Cine nu isi formeaza echipa si nu alege tema pana atunci, va primi automat o tema (alocata in mod aleator) pe care nu o va mai putea schimba (de asemenea, va fi si singur in echipa).
  4. Pana pe 2 aprilie 2017 se vor posta cerintele individuale pentru fiecare tema