Inteligenta Artificiala

Nu esti logat.

Munca individuala - bf

Nr.1

  1. Sa se implementeze urmatorul mod de expandare pentru arbore in cazul breadthfirst:

    • Daca nodul curent e par, atunci se va expanda in doua noduri:
      • Primul nod va avea informatia: (jumatate din informatia nodului curent)+1
      • Al doilea nod va avea informatia: (un numar random intre 0 si 2*nodul_curent)modulo 30
    • Daca nodul curent e impar, atunci se va expanda in doua noduri:
      • Primul nod va avea informatia: parte intreaga din media aritmetica dintre nodul curent si nodul sau parinte. (in caz ca nu are parinte se va face media aritmetica dintre el si numarul 1)
      • Al doilea nod va avea informatia: (3*nod_curent)modulo 30

    Daca informatia din nodul curent este divizibila cu 5 atunci nodul e nod scop.

    Nota: in caz ca a mai fost generat un nod cu un anume numar pe o ramura a arborelui, atunci nu se genereaza din nou.

  2. Se considera o lista de muchii de forma [1-2-r, 1-3-v, 2-3-v, 2-5-v, 2-4-r, 4-5-r, 4-6-v, 6-7-r, 3-7-r, 3-4-r]. De exemplu pentru muchia 1-2-r, 1 si 2 reprezinta capetele muchiei, iar r culoarea. Atentie e vorba de o muchie, nu de un arc, deci se poate trece si din 1 in 2 si din 2 in 1. Prin BF sa se gaseasca toate drumurile de la un nod de start dat, la un nod final dat, astfel incat sa nu existe 2 muchii vecine in drum de culori identice. De exemplu, nodul de start poate fi 1 iar cel final, 7.

Nr.2

  1. Sa se implementeze urmatorul mod de expandare pentru arbore in cazul breadthfirst:

    • Daca nodul curent e divizibil cu 3, atunci se va expanda intr-un singur nod:
      • Acesta va avea informatia: ((nodului_parinte)/3+2*parte_intreaga(radical(nod_curent))) modulo 40. Daca nodul e chiar radacina consideram nod_parinte=9.
    • Daca nodul curent e de forma 3k+1, atunci se va expanda in doua noduri:
      • Primul nod va avea informatia: round(media aritmetica dintre nodul curent si nodul sau parinte. (in caz ca nu are parinte se va face media aritmetica dintre el si numarul 1))
      • Al doilea nod va avea informatia: (7*nod_curent)modulo 40
    • Daca nodul curent e de forma 3k+2, atunci se va expanda intr-un singur nod:
      • Acest nod va avea informatia: un numar random intre (nod_curent-2)/3 si nodul curent. (bineninteles numarul random trebuie sa fie natural)

    Daca informatia din nodul curent este intre 10 si 15 inclusiv atunci nodul e nod scop.

    Nota: in caz ca a mai fost generat un nod cu un anume numar pe o ramura a arborelui, atunci nu se genereaza din nou.

  2. Se considera o lista de muchii de forma [az, af, ag, ac, cg, cd, gd, fd, fz, zd]. De exemplu pentru muchia az, a si z reprezinta capetele muchiei. Atentie e vorba de o muchie, nu de un arc, deci se poate trece si din a in z si din z in a. Prin BF sa se gaseasca toate drumurile de la un nod de start dat, la un nod final dat, astfel incat sa nu existe o pereche de noduri cu un nod intre ele in cadrul drumului, care sa aiba modulul diferentei literelor mai mica decat N (diferenta literelor se refera la diferenta de coduri ASCII). De exemplu, nodul de start poate fi a iar cel final, d, iar N=4.

Munca individuala - DF

Nr.1

Punctaj:60

Timp: 20 min

  1. Se considera graful din imaginea

    Nodul de start e marcat cu galben, iar nodurile scop cu albastru. Sa se aplice algoritmul df pentru a calcula toate drumurile, care au lungime maxima l_max. Lungimea unui arc se vede in desen. Trebuie sa scrieti reprezentarea grafului.

  2. Se considera o lista de numere, de exemplu [2,3,7,1,8,4,11]. Folosind algorimul df, sa se gaseasca o serie de interschimbari astfel incat in lista sa avem numere pare alternate cu numere impare. Interschimbarile se realizeaza doar intre pozitii vecine. Se vor da bonusuri pentru solutii mai bune decat solutia banala. In ce situatii problema nu are solutii?

Nr.2

Punctaj:60

Timp: 20 min

  1. Se considera graful din imaginea

    Nodul de start e marcat cu galben, iar nodurile scop cu albastru. Sa se aplice algoritmul df pentru a calcula toate drumurile, care au lungime maxima l_max. Lungimea unui arc se vede in desen. Trebuie sa scrieti reprezentarea grafului.

  2. Se considera o lista de numere, de exemplu [2,3,7,1,8,4,11]. Folosind algorimul df, sa se gaseasca o serie de mutari de-o unitate astfel incat la final toate numere sa aiba aceeasi paritate. O mutare de unitate se realizeaza doar intre pozitii vecine si prespune decrementarea unui numar cu 1 si incrementarea cu 1 a vecinului sau. Se vor da bonusuri pentru solutii mai bune decat solutia banala. In ce situatii problema nu are solutii?